22 Липня, 2025

Ще кілька років тому українці сприймали страхування як складний та незрозумілий процес. Нині ситуація кардинально змінилася: люди усвідомили його цінність й активно користуються. Основна причина – позитивні зміни на ринку. Страхові компанії почали активно реагувати на виклики – від пандемії до повномасштабної війни. Тепер вони пропонують актуальні програми захисту: страхування авто, життя та майна, медичне й туристичне страхування.

Gazeta.ua разом із провідною компанією ARX дослідили, як змінився страховий ринок в Україні за останні п’ять років та які нові послуги виникли за цей час.

2020 рік: як пандемія Covid-19 змінила наше життя

“Коли оголосили локдаун, наша компанія перейшла на віддалену роботу. Було відчуття, наче мене посадили у клітку. Раніше щодня ходила до офісу, вечорами зустрічалася з друзями в кав’ярнях. Під час пандемії зустрічі перемістилися в месенджери. Продукти, одяг, косметику замовляла онлайн. Усі розмови навколо – лише про маски, антисептики та кількість хворих. Із часом почала навіть задумуватися, щоб завести собаку, аби мати змогу легально гуляти в парку. Рятувала мене лише автівка – на вихідних могла поїхати до лісу чи річки. Саме тоді я вперше онлайн оформила електронний поліс Автоцивілки. Виявилося, що це дуже зручно.

Тоді всі панічно боялися захворіти на Covid-19. Моїх батьків хвороба не оминула. Мама перенесла відносно легко. За тата ми дуже хвилювалися – він має цукровий діабет. Довелося його госпіталізувати. Це було непросто: у лікарнях пацієнтів клали навіть у коридорах. Шкода, що ми раніше не думали про медичне страхування. З ним почувались би спокійніше”, – пригадує початок пандемії Анастасія з Києва.

Що відбувалося на страховому ринку

Ще 2019 року страховий ринок в Україні відчутно відставав від очікувань клієнтів. Серед основних проблем – недовіра, складні договори, затримки з виплатами. Проте саме тоді деякі страхові компанії розпочали глибоку трансформацію.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Необхідно знати кожному українцю: як правильно вибрати страхову і чому це надважливо

“Для нас це був рік зміни масштабу – ми стали частиною канадської групи Fairfax Company. Саме тоді побачили новий попит на страхування життя: премії за цим напрямом зросли майже вдвічі. Загальна клієнтська база збільшилася на 20%. Це був сигнал: ринок починає дихати по-новому”, – розповіли в ARX.

Пандемія Covid-19 остаточно змінила звичне життя кожного українця. З одного боку, всі пережили шок, з іншого – виникли потреба в нових форматах обслуговування, нові запити клієнтів.

“Світ стрімко почав переходити в онлайн. Це торкнулось і страхового ринку. 2020 року стала популярною послуга оформлення електронних полісів Автоцивілки, хоча законодавчо така можливість існувала ще з 2018-го. Ми швидко адаптувалися до умов пандемії, локдаунів: запустили мобільний застосунок MyARX, активізували онлайн-продажі. Послуга “Телеврегулювання” 2020-го стала справжньою чарівною паличкою. Клієнту не потрібно було їхати в офіс у разі аварії: можна просто подзвонити й вирушити на СТО. Крім того, запропонували новий продукт “Антивірус” – страхування на випадок Covid-19. Саме 2020 рік показав, що страхування може бути гнучким і швидким під час кризи”, – кажуть у компанії.

2021 рік: здоровʼя – на першому плані

“Під час пандемії я дотримувався всіх карантинних норм – носив маску, користувався антисептиками, але таки захворів на Covid-19 одним із перших. Загалом понад два місяці провів на лікарняному. Бували дні, що не міг підвестися з ліжка, постійно відчував втому. Здавалося, що ніколи з цього не виберуся. Коли нарешті одужав, то зрозумів, наскільки здоров’я важливе. До того ж після коронавірусу потребував іще додаткового відновлення – нагадали про себе хронічні хвороби. Витратив велику суму, щоб відновитися.

Раніше я ніколи не задумувався про медичне страхування. У багатьох моїх знайомих були поліси, які їм оформили роботодавці. Чув позитивні відгуки про ці програми, почав цікавитися умовами страхування здоровʼя.

А дружина тоді вперше оформила туристичне страхування з покриттям Covid-19 для закордонних поїздок”, – пригадує Максим з Одеси.

Що відбувалося на страховому ринку

Ключова зміна для страхових компаній 2021 року – посилилося регулювання з боку Національного банку України, що призвело до очищення страхового ринку. Щодо актуальних запитів клієнтів, то саме того року активно почав зростати попит на добровільне медичне страхування, туристичне страхування з покриттям Covid-19.

“Попит почав зміщуватись у бік добре структурованих продуктів. Особливо це було помітно в сегментах КАСКО та медичного страхування. Споживачі вже шукали не просто найнижчу ціну – вони запитували, як компанія діє у кризових ситуаціях. КАСКО залишається нашим флагманом: уже 16 років ми є лідерами на цьому ринку. 59% нашого портфеля становить саме цей продукт. Водночас активно розвивали медстрахування, запустили програму ARXiMED – із покриттям діагностики Covid-19 та актуальними послугами”, – зазначили в компанії ARX.

2022 рік: початок повномасштабної війни

“Лютий 2022 року змінив життя моєї родини кардинально. Інколи здається, що це страшний сон, від якого досі не можу прокинутися. У перші дні вторгнення чоловік записався до тероборони, а я з синами залишилася вдома. Вибухи лунали все ближче і ближче. Сусід мікроавтобусом вивозив свою сім’ю з міста й запропонував поїхати разом. Я схопила документи, теплий одяг та воду. Виїжджали під обстрілами. За два дні від знайомих почула, що неподалік нашого будинку розірвався снаряд. Житло сильно пошкоджене, машина згоріла. Коли нарешті опинились у безпеці, мене охопив страх перед невідомістю.

Після звільнення міста від окупантів повернулися додому. Довелося терміново шукати кошти на відновлення будинку. Саме тоді я почала цікавитися страхуванням, щоб можна було розраховувати на підтримку у критичних ситуаціях”, – розповіла свою історію Олександра з міста Ірпінь на Київщині.

Що відбувалося на страховому ринку

2022 рік став найскладнішим як для країни загалом, так і страхового ринку. Повномасштабна війна створила абсолютно нові потреби для клієнтів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які речі обов’язково мають бути в автомобілі: список

“На початку вторгнення ми зосередилися на підтримці команди, клієнтів, ЗСУ. Також почали пропонувати актуальні страхові продукти: КАСКО з покриттям воєнних ризиків, “Бронезахист” – захист від нещасних випадків в умовах воєнного стану. Це не класичне страхування, але то був важливий крок до реагування на реальні ризики”, – кажуть у компанії ARX.

2023-2024 роки: країна адаптується до нових умов

2023 року український страховий ринок продовжував функціонувати в умовах повномасштабної війни. Проте, на відміну від шокувального 2022-го, вже спостерігалися тенденції до поступової адаптації та відновлення.

Страхування воєнних ризиків уже стало звичним продуктом.

“Ми запропонували програму “Залізний купол” – покриття майна, вантажів, авто на повну вартість. Звісно, з географічними обмеженнями. Але це дало змогу забезпечити реальний захист у тилових регіонах. Показово, що інші гравці ринку підтримали наш підхід – і він став певним стандартом”, – зазначили в компанії ARX.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як отримати власний “Залізний купол” для авто

2024-го з’явилися перші інституційні гарантії. Це був рік великих цифр і важливих рішень. Загальні премії на ринку перевищили довоєнний рівень, а міжнародні партнери почали брати участь у перестрахуванні українських ризиків.

Водночас клієнти зіткнулися зі старими проблемами та новими викликами – адаптацією ринку до умов війни та подальших реформ.

“Наша компанія почала працювати в межах перестрахувального договору з американською державною компанією DFC. Це дало змогу збільшити покриття до 2,5 мільйона доларів на об’єкт. Раніше такі угоди були неможливими. Це вже не просто довіра, а справжня інфраструктура управління ризиками воєнного часу. Паралельно ми готувалися до нових правил Автоцивілки, які мають наблизити наш ринок до європейських стандартів”, – підкреслюють фахівці ARX.

2025 рік: перезавантаження страхового ринку триває

Повномасштабна війна триває, і це впливає на всі сфери життя в Україні. Зокрема й на страховий ринок. Компанії та клієнти адаптуються до нових умов і небезпек.

“На початку 2025 року розпочали співпрацю з приватним перестрахувальним ринком Lloyd’s. Ліміт відповідальності – до 30 мільйонів доларів. Для клієнтів це не лише великі суми покриття, а й гарантія, що український ринок визнають частиною глобального. Ще важливою подією є реформа небанківського сектора. Вона змінює саму структуру ринку: компанії, які не відповідають новим вимогам, залишають його. Це боляче, але справедливо. Адже в довгостроковій перспективі на ринку залишаться лише стабільні, прозорі та орієнтовані на клієнта гравці. Також 2025-го почав діяти новий закон про Автоцивілку. Він передбачає пряме врегулювання, підвищення лімітів відповідальності та цифровізацію процесів. Це справжній прорив для споживачів страхових послуг, а для нас як лідерів КАСКО – можливість продемонструвати відпрацьований роками сервіс швидкого відшкодування страхових випадків і в межах ОСЦПВ”, – зазначили в ARX.

Отже, протягом останніх п’яти років страховий ринок України пережив значну трансформацію – від недовіри, складних договорів до актуальних програм підтримки у кризових ситуаціях. Завдяки наполегливій роботі провідних компаній, як-от ARX, українці переконалися: страхування – це захист, спокій і впевненість у майбутньому.

Джерело: Gazeta.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *