24 Серпня, 2025

Попри достатню кількість зерна в Україні, його якість залишається проблемою – агровиробники неохоче віддають на внутрішній ринок зерно другого класу, потрібне для борошна вищого ґатунку. Це означає, що ціни на хліб до кінця 2025 року можуть зрости на 20%, і виробникам доведеться балансувати між якістю та вартістю.

Про це розповів перший віце-президент Всеукраїнської асоціації пекарів Юрій Дученко в коментарі ЗМІ. За словами експерта, виробництво борошна вищого ґатунку неможливе без зерна другого класу, але саме його агровиробники неохоче пропонують на внутрішній ринок.

Часто таке зерно або йде на експорт, або зберігається у власних запасах. У результаті борошномельні підприємства не завжди можуть сформувати необхідні партії для повного завантаження своїх потужностей.

Це призводить до того, що навіть у період активного збору врожаю ціни на борошно залишаються високими. За даними експерта, нині тонна пшеничного борошна вищого ґатунку коштує близько 15 тис. грн, а першого ґатунку – 14,5 тис. грн. І це не межа: до кінця року вартість може зрости ще на 2 тис. грн за тонну.

Як це вплине на ціни хліба

Хлібобулочна галузь напряму залежить від вартості борошна, адже його частка у собівартості хліба сягає 40%. Зростання цін на сировину автоматично додає до кінцевої ціни продукції. За прогнозами Дученка, у середньому хліб може подорожчати ще на 20% до кінця 2025 року.

Перед виробниками постає дилема: або піднімати ціни, або йти на компроміс із якістю продукції, використовуючи дешевше борошно. У будь-якому разі це створює тиск на споживача, особливо зважаючи на зниження купівельної спроможності українців.

На фоні цих викликів експорт українських хлібобулочних і кондитерських виробів зростає швидкими темпами. За словами експерта, європейські споживачі дедалі вибагливіші, однак попит на якісні продукти тривалого зберігання і функціональні хлібобулочні вироби тільки зростає.

“Наприклад, експорт наших м’яких кондитерських виробів від початку повномасштабного вторгнення зріс у вісім разів”, – зазначив Дученко. Сьогодні близько 12% експорту компанії припадає на м’які кондитерські вироби, решта 88% – це хліб тривалого зберігання, заморожена продукція та інші види хлібобулочних виробів.

Водночас внутрішнє споживання змінюється. Українці поступово скорочують витрати на здобу, дорогі сорти хліба та м’які кондитерські вироби. Це може означати подальший перерозподіл виробничих потужностей у бік експорту, де попит стабільний і ціни привабливіші.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, ціни на молокопродукти в Україні можуть зрости приблизно на 5% уже наприкінці літа, проте це не зупиняє активності виробників і зростання експорту. Восени ринок очікує динамічний розвиток, але все залежатиме від платоспроможності українців.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *