
Клієнтка одного з великих українських банків поскаржилася, що той списав з її рахунку понад 700 грн комісії за зняття кредитних коштів, хоча фактично вона знімала власні. У самому банку це заперечують – попри дані з виписки про проведені операції. У зв’язку з цим юристи радять українцям робити скріншоти мобільного банкінгу з датами та сумами до будь-яких змін банку та в разі виникнення проблем з установою подавати письмову заяву, а не лише телефонувати на “гарячу” лінію.
Про це йдеться в матеріалі “Мінфіну“. Зазначається: за словами клієнтки банку, в травні вона відкрила картку з кредитним лімітом 24 000 грн. Після чого:
- Поповнила рахунок на 18 400 грн.
- Одразу зняла цю суму в банкоматі – тобто “знімала власні кошти”.
“Наступного дня скористалася кредитним лімітом для оплати покупки в магазині на суму 17 575 грн. Баланс по картці показав 6 425 грн. Але зайшовши через тиждень у застосунок, користувачка … побачила що банк досписав заднім числом 703 грн комісії, нібито за зняття в банкоматі кредитних коштів”, – розповідають автори матеріалу.
У самому ж банку, підкреслюється, клієнтці пояснили, що зняття коштів відбулося пізніше, ніж оплата за товар. У зв’язку з чим і було нараховано комісію.
Проте сама клієнтка стверджує, що це “відверта брехня”. Адже, за її словами, в додатку банку видно, що:
- Гроші було знято 31 травня.
- Оплата за товар здійснена 1 червня.
“Водночас банк вперто стоїть на своєму, мовляв, помилки ніякої немає і нарахування комісії вірне. Згідно з поясненням служби підтримки банку Сенс, хоча операції були проведені у зазначені дати, остаточне списання з рахунку відбулося у зворотній послідовності — спочатку купівля, а пізніше зняття готівки. Це цілком відповідає правилам міжнародних платіжних систем, за якими списання може відбуватись із затримкою до 30 днів, відповідно до вимог еквайрів”, – йдеться в матеріалі.
Що кажуть юристи
Зі свого боку, юристи зазначають: дії банку можуть свідчити про порушення закону. Адже якщо у виписці видно, що 31 травня було знято виключно власні кошти, а кредитний ліміт використано лише 1 червня, то “нарахування комісії за “зняття кредитних коштів” не відповідає фактичним обставинам”.
“Така ситуація може свідчити або про технічну помилку банку. Або про непрозору тарифну політику”, – зазначається в матеріалі.
Як уникнути таких ситуацій зі своїм банком
Для того ж, щоб не потрапити в подібну ситуацію, юристи радять чітко розуміти черговість списання коштів у вашому банку – адже в кожній установі вона відрізняється. Тобто, потрібно знати, які гроші знімаються з картки насамперед – власні, чи кредитні. Дізнатися ж про це можна з договору з банком.
Також слід перевіряти виписку в день операції – і якщо є розбіжність, одразу подавати письмову заяву. А крім того:
- Фіксувати докази.
Робити скріншоти мобільного банкінгу з датами та сумами будь-яких змін банку.
- Вимагати письмової відповіді від банку.
Відповідь же має містити посилання на пункт договору, яким він обґрунтовує комісію.
“Якщо банк не визнає помилку – варто скаржитися в НБУ”, – резюмується в матеріалі.
Як повідомляв OBOZ.UA, водночас Фонд гарантування вкладів фізосіб (ФГВФО) планує продати активи низки банків. Проте лише тих, що підлягають ліквідації, а великі установи, як-от ПриватБанк та Ощадбанк, це не зачепить. Початкова ціна реалізації всіх лотів складає 474,4 млн грн.
Джерело: OBOZ.UA