14 Липня, 2025

Літак Boeing 787 авіакомпанії Air India розбитися у червні в Індії, імовірно, через відключення подачі палива до двигунів. Чому сталося це відключення, наразі невідомо; експерти припускають як несправність техніки у кабіні пілотів, так і “людський фактор”.

Про це йдеться у попередньому звіті про катастрофу, який отримали журналісти CNN. Офіційно індійський уряд цей звіт поки що не оприлюднив.

Згідно зі звітом, зліт відбувався у штатному порядку лише 30 секунд від його початку. Вже через 3-4 секунди після відриву літака від злітної смуги обидва перемикачі подачі палива в двигуни перейшли з положення RUN у положення CUTOFF (“увімкнено” та “вимкнено” відповідно). На цю мить Boeing вже встиг піднятися на висоту 190 метрів.

Через відсутність палива літак почав швидко втрачати швидкість, а потім і висоту.

Через 10 секунд після відключення двигунів один із перемикачів повернувся у положення RUN, ще через чотири секунди повернувся і другий. Автоматика перезапустила двигуни, проте зупинити падіння літака вже не вдалося.

За даними “чорної скрині”, тобто бортових самописців (серед іншого вони фіксують всі звуки у кабіні пілотів), один із пілотів запитав іншого, навіщо той вимкнув двигуни, на що другий відповів, що цього не робив.

Вже через кілька секунд після того, як двигуни знову запустилися, один пілот крикнув тричі: “Мейдей”. Диспетчер запитав позивний літака, але не отримав відповіді, хоча візуально спостерігав, як літак падає вдалині.

За словами аналітика безпеки CNN Девіда Сусі, перемикачі палива спеціально зроблені так, щоб запобігти ненавмисному перемиканню. З цією ціллю їх два і вони не автоматичні, “їх неможливо випадково перемкнути і вони ніяк не рухаються самі по собі”.

Тим не менш, у 2018 році Федеральне управління цивільної авіації США повідомляло, що запобіжники на цих перемикачах саме у таких лайнерах з часом можуть виходити з ладу. Проте дуже малоймовірно, що це сталося одночасно з обома перемикачами.

Так чи так, міністр цивільної авіації Індії Кінджарапу Раммохан Наїду закликав дочекатися публікації фінального звіту. 

Як повідомляв OBOZ.UA, у районі аеропорту в місті Ахмедабад (штат Гуджарат, Індія) 12 червня зазнав аварії міжнародний рейс авіакомпанії Air India. На борту літака перебували 242 людини, включно з двома пілотами і 10 бортпровідниками.

Зазначимо, що єдиним, хто вижив у катастрофі, став 40-річний Вішваш Кумар Рамеш. Його особисто відвідав у лікарні прем’єр-міністр Індії. Постраждалий розповів, що після зльоту літак ніби “завис у повітрі”, почали блимати зелені й білі вогні, а потім стався різкий удар та вибух.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *